Home Je eigen webwinkel Je eigen webshop deel 6 – Artikelen toevoegen

Je eigen webshop deel 6 – Artikelen toevoegen

0

Vandaag deel 6 van de special “Je eigen Webshop in WordPress” en nu begint de webshop toch echt vorm te krijgen. We gaan namelijk producten toevoegen aan de webshop, maar voor we dit doen, maken we eerst categorieën aan.

Stap 1 – Een categorie aanmaken

Categorieën maak je aan om je producten onder te verdelen en te groeperen. Dit is belangrijk, want het geeft enerzijds overzicht en anderzijds ook de klant de mogelijkheid om ineens alle producten in één specifieke categorie te laten zien. Categorieën kun je in WordPress verdelen in hoofdcategorieën en subcategorieën (in meerdere lagen dus). In onderstaand voorbeeld zijn twee categorieën aan gemaakt, één categorie knuffels en in de screenshot wordt een categorie teddyberen toegevoegd, met als ‘parent’ de categorie ‘knuffels’.

Woocommerce categorie indeling

Stap 2 – een product toevoegen

Wanneer je in je WordPress administrator paneel kiest voor producten toevoegen, kom je direct in een bekend overzicht terecht. De layout van de pagina lijkt immers sprekend op die van het toevoegen van een nieuw artikel. In de header balk voer je de product naam in en in het onderste grote blok, de omschrijving van je product. Daarbij is het mogelijk om via de knop ‘Media toevoegen’ een afbeelding aan je product toe te voegen.

Producten toevoegen in WooCommerce

Onder het bekende blok, is een blok specifiek voor producten in WooCommerce. Hier geef je de verkoopprijs en andere artikelparameters aan. Het is mogelijk om meerdere producttypen toe te voegen, maar we beperken ons hier tot het standaard, eenvoudige product. De belangrijkste instellingen staan onder de tabbladen Algemeen, Inventaris en Verzending.

Tabblad algemeen:

  • SKU staat voor Stock keeping Unit, ofwel, het artikelnummer. Deze moet uniek zijn, maar is niet verplicht.
  • Normale prijs is de verkoopprijs. Dit kan (afhankelijk van je instellingen in de BTW configuratie) de prijs inclusief of exclusief BTW zijn.
  • Sale prijs is de uitverkoopprijs. Wanneer je hier een prijs invoert is het product in de aanbieding en wordt ook als dusdanig behandeld.
  • Belasting status geeft aan of het een belastbaar product betreft.
  • Belastingtarief geeft de mogelijkheid het belastingtarief aan te geven. Wanneer de BTW configuratie juist is ingesteld kun je deze in de meeste gevallen op standaard laten staan.

Tabblad Inventaris:

  • Voorraad status geeft de mogelijkheid aan te geven of het artikel momenteel voorradig is of niet
  • Individueel verkocht geeft een maximale verkoop beperking aan het artikel. Ofwel, dit artikel heeft een maximale verkoophoeveelheid van één stuk per bestelling.

Tabblad verzending:

  • Gewicht, geeft de mogelijkheid het productgewicht te registreren.
  • Afmetingen geeft de lengte, breedte en hoogte van het artikel.

Stel voor elk artikel zeker even een uitgelichte afbeelding in om te presenteren in de webshop. Wanneer alle parameters zijn ingevuld, kan het artikel worden opgeslagen en kan de verkoop beginnen!

 

LEAVE YOUR COMMENT

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *